sedikit tentang aku

Sunday, November 6

mooo mooo

Hye u' olss. How's ur day ?



Bulu aku kerinting rinting. Kau ade ? Wekk wekk. 


First, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Korban. Kepada sedara, jiran yang pegi buat Haji tu, harapnya mendapat Haji yang mabrur. Dan. Selamat pulang ke Malaysia hendaknya. Semalam hari yang penat bagi aku. Pagi pagi pegi pasar, beli barang ntok masak bagai. Mak aku tak pakse un, memang aku nak ikot. Aku suka pegi pasar. Boleh usha usha pakwe hensem. #haha. Sambil sambil tu, boleh lah tingkatkan pengetahuan aku pasal ikan, ayam, segala binatang dalam pasar tu. Nak pilih yang mane elok. Tahan lame ke tak. Eh eh, macam ade bakat je aku nak jadi bakal menantu. HAHA. Poyo. Sape sudi jadi suami aku, sila lah isi borang. Nanti aku pilih yang mane aku berkenan. #bajetkaucun? Dah bape jam betapa kat dalam pasar tu, dekat senget benget bahu aku, bawak barang berat bagai, akhirnyaaa. Setel COPING. 

Sampai je rumah, teros masak. Aku seperti tahun dulu dulu, kupas bawang je. Sediakan bahan. Hurmmm. Bile la pangkat aku nak naek jadi chef. #Bajetmasterchef. Setelah bertungkus lumus masak. Akhirnyee, tersedialah makanan makanan yang lazat mazat. 

Menu menu nya :
#rendang ayam
#rendang daging [ pedas gile nak mam, tapi layan ]
#nasi dagang  + gulai ikan tongkol
#nasi himpit [ yang teros rebus tu jeh ]
#cheese cake oreo [ 1st tym aku buat, menjadi gak ah ]

Disebab kan juadah juadah yang menyengat nih. Aku tambah bape kali arini. Ni tengah taip ni ha, sambil makan cheese cake tuh. Dasat. Kegemokkannnn. Gemok comel kan ? kan ?



mcm roti pulak



hitam tu oreo. beli yg dah hancur.



antare due lapisan ni, ade layer blueberry. 

p/s : Raye korban takdapt duet raye punn. Dapat daging je. :D


4 comments: